6 Ocak 2012 Cuma

Lokum Kek




           Gerçekten lokum gibi bir tarif,hem çok kolay hem çok lezzetli.Yıllar önce çok sık yapardım,dünkü misafirlerime farklı bir şey olsun diye defterlerimi karıştırırken gördüm tarifi.Misafirlerimin ve ev halkının çok hoşuna gitti, sanırım artık sık sık yapacağım.
          Kek için malzemeler

  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı süt
  • kabartma tozu
  • vanilya
  • limon kabuğu rendesi
  • 2,5 su bardağı un (kıvamını siz ayarlayın)
        sos için malzemeler:
  • 3 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • yarım su bardağı pudra şekeri
  • yarım su bardağı sıvıyağ yada tereyağ
      Yapılışı:
  • önce sos malzemelerini karıştırarak bir taşım kaynatalım ve soğumaya bırakalım
  • kek için önce yumurta,şeker çırpılır sonra diğer malzemeler sırasıyla karışıma eklenir
  • yağlanmış büyük kare borcama kek hamuru dökülür
  • ısınmış 175 derece fırında 30-35 dakika pişirilir
  • kek tamamen soğuyana kadar dinlendirilir
  • kakaolu sosta iyice soğumuş olacak
  • keki istediğiniz büyüklükte küp küp dilimleyelim
  • çatal yardımı ile keki sosa bulayalım çok bekletmeden çıkaralım 
  • bütün kekleri sosladıktan sonra hindistan cevizine bulayalım
  • buzdolabında dinlendirdikten sonra servis yapalım


24 yorum:

  1. çok şık bir sunum olmuş....arşivimde olmadığını anlayınca ilk fırsatta benimde yapmam gerektiğini düşündüm....güzel bir hatırlatma oldu ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel gozukuyor, ellerinize saglik :) Benim de uzun zamandir yapmadigim tariflerden bitanesi, sayenizde ben de yapicam.. Bu tarifi denemeyin derim, alisiklik yapacak :))

    YanıtlaSil
  3. hay Allah razı olsun

    bende bu tarifi arıyordum ne zamandır
    bir gazetenin ekinde vardı bu tarif ve ben onu kaybetmiştim

    ama sanırım onun sosunda bir tatlı kaşığı da nescafe vardı....

    çokk çokk sağolasın
    eline sağlık olsun
    nasıl mutlu oldum anlatamam :)

    YanıtlaSil
  4. Canimtekrar ellerine saglik .Bende ilk firsatta deneyecegim hayirli aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  5. gerçekten çok şık sunumlu bir kek olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. cok guzel ve de sik bir kek.denenesi tariflerden hayatim.ellerine saglik.sevgiyle.

    YanıtlaSil
  7. bugun benımde aklımdan gecen buydu ama yapamıyorum cocuk kucuk olunca yapıyım demekle yetınıyor insan ellerıne sağlık harıka valla

    YanıtlaSil
  8. Bu kek çok meşhur ama bir türlü denemk kısmet olmadı.Ellerine sağlık arkadaşım pek nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık Nazmiye hanım güzel bir kek
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Nefis olmuşlar. Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  11. Bende epeydir yapmadım bu keki,gerçekten nefiss oluyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Bu tarifi gerçekten çok çok beğendim canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. kek enfes görünüyor.ellerinize sağlık.en kısa zmanda deneyeceğim.blogunuzu çok beğendim.izlemedeyim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Tarifleriniz sunumlarınız ve fotograflarınızda cok güzel,bende bi kaç gülük bir blogum beklerim :))

    YanıtlaSil
  15. Elinize sağlık güzel görünüyor. Uzunca bir süre önce bu keki yemiş ama tarifini bulamamıştım. (7 yıl oluyor)

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar tarifinizi az once denedim cok lezzetli oldular, Izin verirseniz eger tarifinizi sitemde kaynak gostrerek yayinlamak isterim :)

    Sevgilerimle
    Eda

    YanıtlaSil
  17. Sevgili edalı mutfağım,tarifi beğenmenize sevindim.ayrıca ince düşünceniz için teşekkür ederim,tabiki bloğunuzda yayınlayabilirsiniz .sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  18. yaptım bugün annemın arkadaşlarıyla gezısı ıcın cok begendı ev halkı cok teşekkurler

    YanıtlaSil
  19. Beğenmenize sevindim İrem hanım,afiyet olsun.Ben de severek sık sık yapıyorum,gerçekten lokum gibi oluyor.

    YanıtlaSil
  20. Nazmiye ablam bu kek enfes oluyo denemeyen pişman olur benden soylemesi:) bir sey sormak isterim bu keki yapip dilimler halinde buzlukta saklanabilir mi ki acaba? Çozuldukten sonra cikolata kismi erir mi acaba fikrini almak isterim 20 gun sonra dogum yapicam hazirlik için soruyorum.simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  21. Bence,keki yapıp sosladıktan sora dondurucuya koyabilirsin ,çıkarıp çözüldükten sonra hindistan cevizine bularsın.sorun olmayacağını düşününüyorum.yada keki yapıp dilimler halinde dondurursun,çıkarınca sosa ve hindistan cevizine bularsın.her iki şekildede olur.şimdiden gözün aydın diyorum,sağlıklı,uzun ömürlü,analı babalı büyüsün bebeğin inşaAllah.

    YanıtlaSil
  22. Çok teşekkur ederim ablam aydinlattign ,guzel dileklerin icin ,guzel tariflerle yanimizda oldugun için.Rabbim cumle isteyenlere nasip eylesin...

    YanıtlaSil
  23. nazmiye ablam doğumumu yaptım şükür ola,sıhhatımız yerınde ...kekıde denemek isteyen arkadaşlar olur dıye söylüyorum,denedım ....aynı tarıftekı gibi yaptım hemen saklama kabının içine kekler birbirine değmeyecek şekilde koydum(soslu ve hındıstan cevizli bir şekilde) sonrada dondurucuya koydum, misafirlerim gelmeden 45 dk falan öncesinden çıkardım servise hazır missler gibi aynı lezzet ...pratık oldu benım için yani...tekrar teşekkür ederim ablam...

    YanıtlaSil
  24. Bizde yakışıklı Atlas'ımla( 23 aylıktır kendisi ) yaptık biraz önce...
    Güzel oldu. Eminim 1 gece bekleyince daha güzel olacak tadı.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.