16 Temmuz 2013 Salı

Nevzine



Bir Kayseri klasiği nevzine tatlısı, hala denemediyseniz çok şey kaçırdınız demektir.Kayseri davetlerinin vazgeçilmez tatlısı,inanın yapması çok kolay ama lezzeti anlatılmaz sadece tadılır.Bu ramazan iftar davetlerinizin baştacı olacaktır bu kadar övgü yeter sanırım.
Malzemeler:
•1 yumurta
•yarım su bardağı sıvıyağ
•yarım su bardağı tereyağ(erimiş)
•yarım su bardağı tahin
•yarım su bardağı süt
•yarım su bardağı çekilmiş ceviz
•1 yemek kaşığı yoğurt
•1 yemek kaşığı sirke
•1 paket kabartma tozu
•aldığı kadar un

Şerbeti:
•2 su bardağı şeker
•1 su bardağı su
•1 çay bardağı pekmez

Yapılışı;
•önce şerbeti hazırlayalımki tatlı pişene kadar soğusun
•şeker ve su karıştırıp 5 dakika kaynatılır sıcakken pekmez katılıp soğumaya bırakılır
Hamur için
•un hariç bütün hamur malzemesi karıştırılır
•aldığı kadar un ile kurabiye hamuru kıvamında yoğrulur
•fırın kabı yağlanmadan elimizle aynı incelikte basılarak yerleştirilir
•üzeri çatalla süs yapılır ve istenilen büyüklükte dilimlenir

•180 derece ısınmış fırında iyice kızartılır
•fırından çıkardıktan 2-3 dak sonra soğuk  şerbetin bir kısmını serviste dökmek için ayırıp kalan şerbet pişen tatlıya dökülür

•bir kaç saat şerbeti çekmesi beklenir,bu arada tatlının üstünü kapatmayacağız ki yumuşamasın
•servis sırasında şerbetten üstüne tekrar gezdirip isterseniz yanında dondurma ile afiyetle yiyebilirsiniz.




16 yorum:

  1. Tereyağ eritiliyormu?

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım nefis gözüküyor eline sağlık hayırlı ramazanlar Nursel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Nursel'cim sana da hayırlı ramazanlar.bu tarif mükemmel oldu ramazan bitmeden mutlaka yap.görüşmek üzere kendine iyi bak,öpüyorum seni.

      Sil
  3. Bir Kayserili olarak şimdiye dek denememiş olmak ayıp:))Bugün kesinlikle yapılacak!..Ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  4. Nevzine Hanım Merhaba....Ellerinize sağlık her şey çok şık ve lezzetli görünüyor...Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.

    YanıtlaSil
  5. bende bu tatlıdan hiç tatmadım şimdiye kadar tarifte hamur kurabiye kıvamında olcak demşsiniz yani kulak memesi yumuşaklığındamı oluyor birde şerbet kaç dk kaynıcak şerbeti pek tutturamıyorum cevabınızı bekliyorum dk benim için önemli hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın cevap vermekte geciktiysem,şimdi gördüm yorumunuzu.öncelikle hamurun kıvamı ne çok yumuşak nede dağılacak kadar sert olacak,kulak memesi kıvamında diyebiliriz.şerbeti için şeker ve su karıştırılıp 5-6dakika kaynayacak,ocağı kapattıktan sonra pekmez ilave edilecek.umarım yardımcı olabilmişimdir.denerseniz yorumunuzu beklerim,hoşçakalın.

      Sil
  6. teşekkürler en kısa zamanda yapıcam

    YanıtlaSil
  7. Nazmiyecim, bu tatlıyı çok beğendim.
    En kısa zamanda yapacağım, ellerine sağlık muhteşem görünüyor.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil
  8. muhteşem bir lezzet ben tatdım ama 1-2 kez denedim başarılı olmadı, hamur oldu benimkiler . birde senin tarifle deneyim. inş. becerebilirim . ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Şerbeti için su miktarı doğru değil mi

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Tarifiniz çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
    Benim gerçek nevzine tarifime de göz atarsanız sevinirim :)

    http://sevimli-tarifler.blogspot.com.tr/2014/02/gercek-kayseri-nevzinesi.html

    YanıtlaSil
  11. merhaba ben bu tatliyi denedim tarifi bi arkadasin annesinden almistim onu bulamayinca sizinkini yaptim ve siiznki daha guzel tuttu :) kime yaptiysam cok begendi tesekkur ederim ..

    YanıtlaSil
  12. bir kayserili olarak hemen takibe alıyorum sizi.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.