1 Ekim 2010 Cuma

Konserve Şeftali Kompostosu

    Bu tarifi ilk kez deniyorum.Kayseri'de ablamın komşuları 15-20 kilo şeftaliden yapıp kış boyu yemeklerin yanında tüketiyorlarmış.Ablam da onların çok övdüğünü anlatınca,tam da şeftalinin zamanı olduğundan hadi deneyeyim dedim.Gerçekten de çok güzel oldu,sanırım bundan sonra her sene yapacağım.
  • Malzemeler
  • 5 kg çok yumuşak olmayan şeftali
  • isteğe bağlı 1-2 su bardağı şeker
  • su

Yapılışı:  
    Bu malzemeyi büyükçe bir tencereniz varsa tek seferde yoksa iki seferde yapabilirsiniz.Ben iki seferde yaptım.Yeterince suyu ve şekeri tencereye koyp kaynatın,şeker iyice eriyince kabuklarını soyup küp küp doğradığınız şeftalileri atın bir iki taşım kaynatıp sıcak sıcak kavanozlara doldurup,kapağını sıkıca kapatıp ters çevirerek soğuyana kadar bekletin.
    Soğuyunca kapaklarını tekrar sıkılayın.Kapakların eski ve deforme olmamasına dikkat edin,bir de kapaklara dokununca içe doğru kavisli olması gerekiyor,olmamışsa hava almış demektir.Onları tekrar kaynatıp yeni kapakla kapatın.Bu ölçülerden 6 tane 1 kg lık kavanoz çıktı.Konservelerinizi serin bir yerde saklayıp kışın afiyetle yersiniz.
    Ben de ilk kez yaptığım için acemiyim, farklı fikirleriniz varsa lütfen paylaşırsanız sevinirim.






6 yorum:

  1. Benim kayınvalidemde kışlık şeftali kompostosu yapıyor ve süper oluyor. O şeftalileri pişirmiyor, doğrayıp kavanozlara dolduruyor, üzerine yine kaynatmadığı şekerli suyu döküyor, sonra kapaklarını kapatıp, kaynatıyor, inanın öyle lezzetli oluyor ki, hem şeftalilerin diriliği bile kaybolmuyor, hem de lezzet denizinde boğuluyorsunuz.
    derya
    bangininmutfagi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. tesekkurler Derya eminim cok guzel oluyordur,bu sene de kayinvalidenin yaptigi gibi deneyecegim,banada mantikli geldi .

    YanıtlaSil
  3. Kızlar vallahi habire homini gırtlak ye ye nolacak bu işin sonu bilmiyorum

    YanıtlaSil
  4. su ölçüsü yok,istediğiniz kadar.ama az koyup sonra kışın açtığınız zaman biraz su ilave edebilirsiniz.amaç bolca şeftaliyi kışa saklamak.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Kavanozlarin icinde nasil kaynatiliyor ki oyleeee

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.