20 Ekim 2010 Çarşamba

Fırın Mücver

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3 orta boy kabak
  • 1 su bardağı beyaz peynir(ben lor kullandım)
  • yarım demet taze soğan
  • yarım demet dereotu
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • üzeri için biraz kaşar peyniri
  • tuz,karabiber,kırmızı biber
  • kabartma tozu
Yapılışı:
  • Kabakların kabuklarını kazıdıktan sonra rendeyelim
  • soğanları ve dereotunu ince ince kıyalım.
  • beyaz peyniri rendeleyelim
  • yumurtaları çırpıp,kaşar hariç bütün malzemeyi karıştıralım
  • yağlanmış fırın kabına dökelim
  • rendelenmiş kaşar peynirini üzerine serpelim
  • 200 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.

   
 
    Mücver çok sevdiğim bir yemek fakat hep çok yağ çekiyor diye yapmak istemiyordum, fırın mücver gerçekten hafif, az yağlı lezzetli oldu.Et,tavuk yemeklerinin yanına çok yakışıyor.Yalnız biraz ılıyınca servis yaparsak daha iyi olur.Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. Fırın mücver çok sıklıkla yaptığım bir yemektir.. gerçekten lezzetli ve hafif.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ister fırın ister kızartma
    mücvere bayılırım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık pek bir leziz olmuş

    YanıtlaSil
  4. mrb
    borcam büyük boy mu yoksa kumpiri yaptığınız borcam boyuyla aynı mı ?
    tariflerinizin çoğunu denedim mükemmell ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. merhaba,tariflerden memnun kaldığınıza sevindim.Borcam boyu en büyük değil,kumpiri yaptığım borcamla aynı gibi.yine yorumlarınızı beklerim,hoşçakalın..

    YanıtlaSil
  6. nazmiye hanım, sitenize şans eseri ulaştım: gercekten şans diyorum cünkü damak tadınız bana cok uygun geldi. ellerinize sağlık..
    sizi hemen sık kullanılan'larıma ekledim:)

    YanıtlaSil
  7. deneyeceğim birazdan umarım güzel olucak

    YanıtlaSil
  8. Tarifi tam iki katı yaptım.
    1 havuç ekledim. (rendeleyip haşlanmış olarak)
    Taze soğan yoktu, onun yerine azıcık yağ ile kavurduğum kuru soğan koydum.
    Mükemmel oldu.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Afiyet olsun Ayse hanim,begendiginize sevindim.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben dun tarifi denedim süper oldu misafirlerim bayildi lezzetine. Tarif icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar, ilk defa fırında mücver yapacağım. Tarifiniz oldukça lezzetli görünüyor. Yemek yapma konusunda biraz acemiyim:) Kabakları rendeledikten sonra su salıyormuş, bu suyu ayırmaya gerek var mı yoksa direkt rendeleyip malzemelerle karıştırıyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,kabakları rendeledikten sonra suyunu elinizle sıkarsanız iyi olur.afiyet olsun

      Sil
  12. Yaptım çok guzel oldu,deneyin pişman olmazsiniz

    YanıtlaSil
  13. merhaba, ben yaptım içi istediğim kıvamda olmadı sulu oldu.

    YanıtlaSil
  14. Fırında mücverin 1 porsiyon kalorisi 146 imiş. Şimdi araştırdım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.