31 Ekim 2010 Pazar

Tahıllı Ekmek

     Sabah missssss gibi ekmek kokusuyla uyandık, koku iştahımızı açtı(sanki hiç iştahımız yokmuş gibi).Akşamdan malzemeleri makinaya koyup programlamıştım.Şimdi tarifi veriyorum tahıllı ekmeğimin.
     Malzemeler:
  • 230 ml su(1 su bardağı+1 parmak)
  • 1 küçük ölçek tuz(1 tatlı kaşığı)
  • 1 büyük ölçek şeker(1 yemek kaşığı)
  • 1 büyük ölçek zeytinyağ(1 yemek kaşığı)
  • 1 cup beyaz un(1 su bardağı)
  • 1 cup 7 tahıllı un(1 su bardağı)
  • 1 cup tam buğday unu(1 su bardağı)
  • 2 küçük ölçek maya(1 yemek kaşığı)
  • (unlar silme ölçülecek)
  • isterseniz yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz
     Yapılışı:
  • önce su,tuz,şeker,yağ sonra unlar en üste mayayı koyalım
  • ekmek makinasının 3 saatlik temel ekmek programını çalıştıralım
  • pişince biraz dinlendirip dilimleyelim
Ekmek bir gün bekleyince daha kolay dilimleniyor,tost ekmeği olarak da kullanabilrsiniz çok lezzetli oluyor.
Afiyet olsun.

7 yorum:

  1. Ev yapimi ekmek te ayri bir guzel oluyor hani. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Pazar sabahları evi dolduran mis gibi taze ekmek kokusunu hiçbir şeye değişmem. Ne güzel olmuştur sıcacık taptaze ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı pazarlar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Nazmiye hanım, nasılsınız?

    Tarifleriniz birbirinden güzel..Ellerinize sağlık..

    Bir açıklama da bulunmak istiyorum; izlediğiniz "Bir hedef kitle ne düşünüyor" blogu bilgi üniversitesin de öğrenim gören öğrencilerin ödev blogu.. o öğrencilerden biri de benim.. sayfamda 2 adres var, siz ödev olan blogu izlemeye almışsınız.. benim adresim: http://ecrensehiristanbul.blogspot.com/ .. ileride bir karışıklık olmasın diye açıklayayım dedim.. ödev blogu pazarla ile ilgili, gördüğüm kadarıyla ilginizide çekmiş, ne güzel..

    İyi pazarlar..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. ahh o kokuyu bilirim.. ne harikadır. üzerine tereyağ ve bal üstelik.. miss.. afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık
    2 sorum olacak size
    7 tahıllı un ve tam buğday unu nerelerde satılıyor?
    eğer bunları koymazsak sadece beyaz unla olur mu?
    beyaz unu o zaman 3 bardak mı koymak gerekir?
    cevaplarsanız çok memnun olucam

    YanıtlaSil
  7. sevgili fidoş.tanıştığımıza memnun oldum.Tahıllı ve tam buğday unu bütün marketlerin un reyonlarında var.Sinangil ve söke markalarının 1 kg lık paketlerinde.
    Beyaz un kullanırsanız yine ölçü aynı olacak.Daha kabarık ve puf puf oluyor,ben sağlıklı olsun diye tahıllı tercih ediyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.