11 Ekim 2010 Pazartesi

Patetesli Rulo Börek


     Malzemeler:
  • 3 yufka
  • 2 yumurta
  • 4 orta boy haşlanıp rendelenmiş patates
  • 1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • 1,5 su bardağı süt
  • yarım su bardağı erimiş tereyağ ve sıvıyağ
  • tuz
  • karabiber
  • maydanoz,dereotu
     Yapılışı:

  Rendelenmiş patates,peynir,yumurta ,yağ,süt,maydanoz,dereotu,tuz,karabiber hepsi karıştırılır.1.yufkayı masaya serip harçtan sürelim, 2. ve 3.yufkaya da harcı paylaştıralım.Üç kat yufkanın kenarlarını içe katlayıp çok sıkmadan rulo yapalım.


Hazırladığımız ruloları pişirmeden önce mutlaka 1 saat dondurucuda bekletirsek hem dilimlenmesi kolay hem de daha çıtır çıtır oluyor.(Börekleri istersek dondurucuda saklayabiliriz)Dimlediğimiz börekleri yağlanmış fırın tepsisine dizelim üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derece fırında 30-35 dakika kızarıncaya kadar pişirelim.
        





7 yorum:

  1. Eskiden ne çok yapmıştım bu börekten.Dondurucuya koyardım ve misafir geleceği zaman büyük kolaylık olurdu benim için..Uzun zaman oldu tatmayalı..Görünce özlediğimi hissettim :) çok da güzel kızarmış ellerine sağlık,ilk fırsatta hasret gidermeyi umuyorum rulo börekle :) mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  2. Benimde severek yaptığım ve severek yenen bir börektir bizim evde
    çok güzel görünüyo elinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bu böreği her gün cips niyetine tüketebilirim..

    YanıtlaSil
  4. Annemden öğrendiğim ve dolayısı ile her pişirdiğimde buram buram hasret ve sevgi kokan bir börek..
    Bayılırım,ellerinize,gönlünüze sağlık,süper görünüyor..
    Sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  5. En sevdiğim böreklerdendir:).
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler:)
    aslı

    YanıtlaSil
  6. olsada yesem şimdi nefis bir görüntü

    YanıtlaSil
  7. Geçen hafta senin tarifinle yaptım, aklım bir karış havada heralde, yumurtayı sürmedim "Aaaa niye kızarmıyo bu börekler?" diyorum. Allah iyiliğimi versin.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.