31 Ekim 2010 Pazar

Ispanaklı Peynirli Kek

                
    Hep ıspanaklı keki tatlı pastalarda görüyoruz,halbuki ıspanak tuzlu bir sebze.Bu tarif tam ıspanağın adına yakışır olmuş.Bu keki ilk defa,arkadaşım Ziynet'te yemiştik. Akşam yemeğinin yanında servis yapmıştı,hemen tarifi aldım, hep aklımda idi ama bir türlü yapamamıştım,nihayet yaptım iyiki de yapmışım çok güzel oldu,bundan sonra ıspanak alırken biraz fazla alıp bu keki de sık sık yapacağım.
 
    Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • yarım kg ıspanak
  • 2 adet kuru soğan
  • tuz,karabiber
  • kabartma tozu
  • üzeri için biraz kaşar ve susam
Yapılışı:
  • ıspanak ve kuru soğan ince ince kıyılır
  • bütün malzeme kek yapar gibi karıştırılır
  • yağlanmış fırın kabına dökülür(ben büyük yuvarlak borcam kullandım)
  • üzerine biraz kaşar ve susam ekilir 180 derecede 30-35 dakika kızarana kadar pişirilir
  • biraz ılıyınca servis yapılır
    Çayla birlikte veya akşam et yemeklerinin yanında börek yerine sunulur.Kolay lezzetli bir tarif .

    Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Gerçekten bayılıyorum böyle lezzetlere! :)
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. çok güzel hemde içinde ıspanak var çok sağlıklı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Peynirli keke bayiliyordum simdi de ispanaklisimi. Eminim cok guzeldir ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar sağlıklı bir kek olmuş çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ımmm nefis olmuş belli canım ellerine sağlık mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  6. Ayni usulle yaptigim patatesli kekim var benim de. Hem cok pratik hem de cok lezzetli oluyor. Ayni kekin ispanaklisini gorunce cok sevindim. Yapacagim insallah. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.