1 Kasım 2010 Pazartesi

Sarımsak Soslu Somon ve Baharatlı Patates

                      
       Balık, bizim evde mutlaka haftada bir gün  bazen iki,üç gün de olabiliyor.Çocuklarda bizim sayemizde alıştı artık onlarda çok seviyor.Eşim de ben de Kayseri'li olmamıza rağmen sanki sahil yerinde yetişmiş gibi denizden çıkan herşeyi severek yeriz.
       Aslında şimdi balık sezonu olduğu için birçok alternatif var ama ben omega 3 açısından çok zengin, doyurucu ve yemesi çocuklar için kolay olan Norveç somonunu sık sık yapıyorum.Benim can kurtaran yemeğim.Hani dışarda olur eve geç kalır da yemek yapmaya çok vaktiniz olmaz şaşırırsınızya, işte o zaman tam 40 dakika içinde mis gibi balık, patates ve salata  sofrada hazır oluyor.(tabii ki gelirken marketten somon alınacak)
     Şimdi yapımına geçersek önce patatesi atıyorum ki fırına balıkla aynı anda pişsin.
     Baharatlı Patates için:
  • 4 orta boy patates(kişi sayısına 1 adet)
  • yarım çay bardağı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı kekik
  • tuz.
  • toz kırmızı biber
  • istenirse pul biber
   Yapılışı:
  • Patatesler soyulup kalın kalın dilimlenir
  • bütün baharatlar ve yağ konup karıştırılır
  •  patatesler yağlı kağıt serilmiş  fırın tepsisine yayılır(ben teflon fırın tepsisi kullanıyorum, kağıt sermeye gerek kalmıyor
  • 200 derece fırına sürülür
Bu arada somonu hazırlayalım:
Somon için malzemeler:
  • istediğimiz kadar somon
  • 5-6  diş sarımsak
  • 1-2  yemek kaşığı zeytinyağ
  • tuz
  • toz kırmızı biber
  • 1 adet fırın torbası
Yapılışı:
  • somon yıkandıktan sonra yağ,sarımsak rendesi ve baharatlarla karıştırılır
  • fırın poşetine konur tepsiye yerleştirilir
     Patatesler pişerken fırının  bir başka  rafına sürülür.20 25 dakikada patatesler piştiği zaman balık ta  pişmiş olur.
     Balık ve patates fırında pişerken bol yeşillikli bir salata ve sumaklı soğan  hazırlanır( mutlaka olmazsa olmaz.)
    Ortalama 40-45 dakika içinde sofranız hazır olur.Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Somonu biz de çok severek yiyoruz. Harika görünüyor çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Baligin her cesidine bayilirim, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok güzel ...

    YanıtlaSil
  5. omega3 olması değerini artırıyor,şifa olsun inşallah:) sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok lezzetli ve iştah açıcı ve besleyici görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. balık olsun yeter :)mevsimi değerlendirmek lazım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. bu tabaklar tam benlik öğle yemeğim için alabilirmiyim:)))
    ellerine sağlık canım
    sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Nazmiye beni izlemeye aldigin icin tesekkürler.Bende seni ziyarete geldim.Aramiza yeni katilmissin Hosgeldin..!

    Bu ay bir etkinlige evsahibligi yapmaktayim.Sende katilirsan cok sevinirim.Böýlelikle blogunuda genis kitlelere duyurma sansin olur.Genis bilgi sayfamda.Yinede bir sorun olursa bana yazabilirsin.
    Berlinden sevgilerimle
    SERAP

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık canım harika görünüyor olsada yesem

    YanıtlaSil
  11. harika biir yemek nefis bir salata..off yeme de yanında yat olmuş..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Enfes bir tabak olmus. Ellerinize saglik. Berlinden sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. tam zamani canm ör bence kizin da gule gule giysin,sizin orlar pek soguk 2003 de çk uşumuştum kayseride...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.