26 Kasım 2010 Cuma

Tiramisu


       İyi haftasonları dileyerek başlıyorum yazıma,yiyenler tarafından çok hafif ve lezzetli bulunan tiramisu tarifimi vereceğim.Kekini  kendim yaptım her zaman evde yapılan keki daha çok seviyorum, ama zaman yoksa hazır kek,bazen kedidili ile yaptığım oluyor.
      Beğenerek izlediğim blogcu arkadaşım  UMUT SEPETİ Zeliha'ya beni ödüle layık gördüğü için teşekkür ediyorum.Blogta yazmaya başladığımda böyle içten, güzel dostluklar olduğunu bilmiyordum.Bütün blogcu arkadaşlarım hepinizi tanıdığım için çok mutluyum,yüz yüze olmasa da.Sanki hepinizi görmüş gibi hayalimde canlandırıyorum.Bir gün bakmasam bloguma acayip huzursuz oluyorum,bakıpta hele birde yorum geldiyse keyfime diyecek yok.Sizleri çok seviyorum,uzun yıllar birlikte olmak dileğiyle tarifime geçiyorum.
      Malzemeler:
      Keki için:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • kabartma tozu
  • vanilya
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • yarım türk kahvesi fincanı su
     Islatmak için:
  • yarım kupa sıcak su
  • yarım kupa süt
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
      Kreması için:
  • 3 su bardağı süt
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • vanilya
  • 1 küçük kutu labne
     Yapılışı:
  • kek malzemeleri çırpılıp,uygun bir kalıba dökerek(ben 30 cm çapında bir tepsi kullandım)175 derece önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirilir
  • kremayı labne ve vanilya hariç diğer malzemelerle muhallebi gibi pişirilir,biraz ılıyınca labne ve vanilya eklenip mikserle iyice çırpılır
  • yarım bardak sıcak suda nescafe ve şeker eritilr üstüne yarım bardak soğuk süt eklenir
  • kek soğuduktan sonra servis kabına çıkarılıp arası kesilir,hazırlanan nescafenin yarısı ile hertarafı ıslatılır
  • kremanın yarısı sürülür,kekin diğer katı konup aynı şekilde kahve ile ıslatılır kalan krema ile pasta kaplanır
  • buzdolabında dinlendirilir servis yapmadan önce üzerine bol kakao elenir
       (servisten bir gece önce yapılırsa tiramisu çok daha lezzetli oluyor)


Afiyet olsun

6 yorum:

  1. tramisu şahane gözüküyor ellerine sağlık nazmiyecim:)
    Bloglar sayesinde oluşan dostluklarda var duygular karşılıklı olunca.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Tiramisu, ben de yaparım ama kekini kendim hiç yapmadım. Deneyeceğim tarifinizle..Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.. Samimi bir tatlı olmuş. Çok yakın bir komşunuz yapmış gibi :))

    YanıtlaSil
  3. tiramisuya bayilirim.. ellerine saglik canim.. bize iyiki seni tanimisiz :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Hic problem degil Nazmiyecim. Ben de senin blogunu cok begenerek izliyorum:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ÇOK GÜZEL TADI DA EMİNİM GÜZELDİR

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.