5 Kasım 2010 Cuma

Çikolata Soslu Kek


     Çikolata soslu kek kızların en sevdiği kek,ne zaman yapsam ertesi güne kalmadan tükenir.Bu kekimde de sinangil fındık aromalı kekununu kullandım,inanın yerken pamuk gibi ağızda dağılan, uçan bir kek oldu.
    
      Malzemeler:
  • 3 yumurta (küçükse 4,oda sıcaklığında)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • kabartma tozu,vanilya
  • 1,5-2 su bardağı un(sinangil fındık aromalı kekun)
  • 1 adet tek kullanımlık dr oetker çikolata sos
Yapılışı:
  • yumurta,şeker çırpılır sonra süt,sıvıyağ,kakao eklenir.
  • bu karışımdan 1 su bardağı ayrılır
  • kalan kek hamuruna kabartma tozu,vanilya ve un eklenir.
  • yağlanmış fırın kabına dökülür
  • önceden ısınmış 175 derece fırında 25-30 dakika pişirilir
  • ayırdığımız 1 bardak sosa, tek kullanımlık dr oetker çikolata sosu eklenir
  • fırından çıkan sıcak kekin üstüne dökülür
  • soğuduktan sonra kek  hindistan cevizi ile süslenir

Tek kullanımlık hazır çikolata sosu

3 yorum:

  1. ellerinize sağlık.kek çok güzel olmuş.tek kullanımlık soslardan bende aldım ama henüz kullanmadım.kekten artan sosa katmanız çok iyi fikir olmuş.mutlaka deneyecem bende.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. damak tadım kızların ki ile aynı o zaman :=)
    ellerine sağlık canım sana ve kızlarına afiyet bal olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Mm çok leziz:)
    Ellerine,gönlüne sağlık canım.Kek biz de en çok tüketilen yiyeceklerden biridir,şifa ola inşallah.
    Ayrıca iyi dileklerin ve mutluğuğumuzu paylaştığın için çok çok teşekkür ediyorum,kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.