24 Ekim 2013 Perşembe

Unlu Yufka Böreği


Merhaba,yine bir tuzlu tarifle geldim.Sanırım tuzluları daha çok sevip yapıyorum ve tabiki yiyorum,bu aralar yine diyete başlamam lazım ama bir türlü konsantre olamadım böyle yeni tarifler deneyip kilolara birkaç kilo daha ilave ediyorum malesef:((
Bu börek inanın dehşet bişey,çıtır çıtır evdekiler bayıldılar,soğuyunca bile çıtırlığını kaybetmedi.Şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum,beğeneceğinize garanti veriyorum.Bu kadar reklamın ardından malzemeler geçelim;
Malzemeler;
-3 adet yufka(taze olursa iyi olur)
-1 su bardağı sıvı yağ(zeytinyağ ve fındık yağı kullandım)
-2 yemek kaşığı nişasta
-2 yemek kaşığı un
-1 yemek kaşığı sirke
-üzeri için yumurta sarısı ve susam
-istediğiniz bir iç malzemesi(ben peynirli iç kullandım)

Yapılışı;
-sıvıyağın içine un,nişasta ve sirke katılıp iyice karıştırılır
-yufka masanın üstüne açılıp yağlı karışımdan yufkanın yarısına sürülür(çok fazla değil ama yufkanın hertarafı yağlanacak,elinizle sürerseniz kolay oluyor)
-yufkanın yağlamadığınız yarısı yağlı tarafın üstüne kapatılır,bu kata da yağlı unlu karışım sürülür ve 6 parçaya kesilir iç malzemesini koyup çok sıkmadan sigara böreği gibi sarılır,diğer parçaları da aynı şekilde sarıp hafif yağlanmış fırın tepsisine alınır
-2. Ve 3. Yufkada aynı şekilde hazırlanır
-üstüne yumurta sarısı sürülüp susam atılır
-önceden ısınmış fırında 200 derecede kızarana kadar pişirilir
-servisten hemen önce pişirip 10 dakika dinlendirip ikram ederseniz lezzet ve çıtırlık muhteşem olacak ama soğusa bile güzelliğinden hiçbirşey kaybetmiyor
- sanırım bu böreği değişik iç malzemeleri ile de sık sık yapacağım.

11 yorum:

  1. Nazmiye hanım çıtır çıtır olmuşlar, sanki tadına baktım! :) çok nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. çoktandır görünüyordunuz inşaAllah her şey yolundadır? sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
  3. dün akşam 2kilo yufka aldım buzluğa börek yapıp atayım diye. Ve bir arkadaşımda yediğim bu böreğin tarifi aklıma gelmedi gece vakti arkadaşımı arayıp rahatsız etmeyim diyede kendi tarfilerimden birini yaptım. ah bilsem senin yayınlayacağını beklerdim :( gerçekten enfes bir börek el açması lezzetinde hazır yufka inceliğinde. ellerine sağlık ablajım ...

    YanıtlaSil
  4. hafta sonu hemen deneyeceğim. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dayanamayıp, tatili de fırsat bilip tarifinizi hemen denedim. çok lezzetli oldu. oğlum iki gündür kahvaltısını böreksiz yapmaz oldu:)

      Sil
  5. Hangi nişasta ve hangi sirkeyi kullanmamız gerekiyor buarada ellerinize sağlık ben de denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Bu börekleri aksamdan hazırlayıp sabah kahvaltıya pişirmek için bekletebilirmiyiz acaba

    YanıtlaSil
  7. Aynen,akşam yapıp sabah pişirebilirsiniz.yalnız piştikten sonra diğer börekler gibi üstünü örtmüyoruz.

    YanıtlaSil
  8. Cevabınız için çok teşekur ederim elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Buzluga atabilir miyiz önceden yapip ?

    YanıtlaSil
  10. Sesiz Takipçi14 Nisan 2016 09:04

    3.kez yaptım mükemmel gerçektende el açması börek tadında(hava atabilirsiniz:))ben her defasında kıymalı harç kullandım bizde sevildiği için kesinlikle tavsiye ediyorum deneyin ....pişman olmazsınız.Bu tarif birçok sitede yayınlandı fakat buradaki nişasta ve sirke bambaşka bir çıtır lezzete ulaşılmasını sağlıyor.Arkadaşım eline emeğine sağlık, fikir sizden denemesi bizden..katılan olur,katılmayan olur..bende fikir sabit..mükemelllll başka börek sarmayın yapacaksanız bu börek yapmayacaksanız gelin yapılmış benden börek hazır beraber çıtırdatalım lezzetti...Buzluktada saklanabilme özelliğide ayrı güzel....mutfaktanaz kardeşim ben daha ne anlatayım bilmem ki...sevgilerimle......

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.