8 Ekim 2010 Cuma

İncirli Revani

        Merhaba,hep tuzlu tarifler koymuşum son zamanlarda birazda tatlı tarifler yazayım dedim.Bu revaniyi ben yapmadım ama yedim,lezzeti için garanti verebilirim.Sevgili gelinimiz ( kızımız)Muazzez yapmış,çokta güzel olmuş.Ellerine sağlık.

         Malzemeler:

  •  4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 5-6 tane kuru incir
  • kabartma tozu
  • vanilya
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 su bardağı un
Şerbeti için

  •  3 su bardağı su
  • 2 su bardağı şeker
  • birkaç damla limon suyu
Yapılışı:
    İncirler çok kuru ise biraz ılık su ile ıslatılır,ufak ufak doğranır.Cevizler robotta kıyılır. Bütün malzeme kek yapar gibi önce yumurta,şeker sonra diğer malzemeler karıştırıp hamur hazırlanır.Yağlanmış kare borcam veya mini fırın tepsisine dökülür.175 derece fırında 25-30 dakika üzeri kızarana kadar pişirilir.
     Revani pişerken şerbeti hazırlanır,şeker ve su 10 dakika kadar kaynatılır indirmeye yakın birkaç damla limon suyu sıkılır.
     Ilık revaniye ılık şerbet dökülür.Biraz dinlendirdikten sonra servis yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.