1 Ekim 2010 Cuma

Kepekli Haşhaşlı Ekmek

       Uzun zamandır ekmek yapmayı bırakmıştım .Şimdi okullar açıldı ,sabah kahvaltılarında kızlara tost,ekmek üzerinde fırında kaşar,nutella gibi şeyler yapıyorum.Bunlar da evde yapılan ekmekle çok güzel oluyor.Buzdolabına koyarsanız ekmeği üç dört gün bayatlamadan kullanabilirsiniz.

       Ölçüleri bardakla vereceğim.Ekmek makinası olmayanlar elde yoğurup, fırında da pişirebilirler.
  • Malzemeler
  • 1,5 su bardağı su ve süt
  • 2 su bardağı beyaz un(silme)
  • 2 su bardağı kepekli un(silme)
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı instant kuru maya
  • 1 yemek kaşığı mavi haşhaş
       Yapılışı:
      Ekmek makinesine önce sıvılar,tuz şeker,yağ sonra un,haşhaş ve en üste maya eklenip 3 saatlik temel ekmek programı başlatılır.
      Elde yapılacaksa hamur yoğrulur,yarım saat kadar ılık bir yerde mayalanması beklenir.Fırın tepsisine biraz un serpilip istenilen şekilde(sandviç ekmeği yada somun ekmek gibi)ekmekler yapılır.Tepside de 15 dakika mayalandırılır,200 derece sıcak fırına konur kızarıncaya kadar(20-25 dakika)pişirilir.
       Piştikten sonra tepsiden alınıp havlu beze sarılır.Afiyetle yenir.

2 yorum:

  1. merhaba,
    sizin gibi marifetli hanımların bloglarına bakınca gurur duyuyorum inanın. hepiniz harikasınız. yaptığınız ekmekler kıskanılacak kadar güzel. bloglarda bu ekmek makinası fırtına gibi esiyor. iyi bir ekmek yapma makinası sahibi olmak istiyorum. bazen kötü yorumlarda olabiliyor. sizin makinanızın markası ve modelini öğrenebilirmiyim... serap.

    YanıtlaSil
  2. guzel yorumunuz icin tesekkurler.uzun zamandir makinede ekmek yapmadim,yaptigim zaman da makinede hamuru yogurup firinda pisirmeyi tercih ediyorum,boylesi daha lezzetli geldi bize.makinemde sinbo marka,gayet guzel ve ekonomik bence cok pahali birsey almaniza gerek yok,hepsinin mantigi ayni farketmiyor.bir sure sonra bir kenarda kalma olsiligi da var.sevgilerle,hoscakalin.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.