25 Ekim 2010 Pazartesi

Küp Kek Pastası

      Evet şimdi daha önce yaptığım mısır unlu kekin kalan 5-6 dilimi ile yaptığım pastanın tarifini vereceğim.Evde kek kaldığında hep bu şekilde değerlendiririm.Yepyeni,taptaze bir pasta olarak misafirlerime ve ev halkına sunarım.
      Bloglarda gezerken bu pastaya küp kek pastası demişler,ben de daha uygun bir isim bulamadığım için aynı ismi kullandım.Kreması tamamen hayalgücü ile çıktı,çok lezziz yerken  mmmm dedirten bir pasta oldu.
      Şimdi tarife geçersek ;
      Malzemeler:
  • 5-6 dilim mısır unlu kek(yada evde kalmış herhangi bir kek)
  • yarım su bardağı süt
    Keki kibrit kutusundan biraz büyük parçalara kesip uygun bir kaba dizelim.(Ben küçük dikdörtgen borcamı kullandım).Yarım su bardağı sütü birer kaşık üzerlerine gezdirelim.

      Kreması için:
  • 1 kg süt
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
  • 6 yemek kaşığı şeker
  • vanilya
  • 1 poşet toz krem şanti
  • üzeri için hazır çikolata sosu
    Yapılışı:
  •  Krem şanti ve vanilya hariç diğer malzemeyi karıştırarak muhallebi gibi pişirelim.Ocağı kapattıktan 5 dakika sonra krem şanti ve vanilyayı ekleyip mikserle 3-4 dakika çırpalım
  •  Sütle hafif ıslattığımız kekin üstüne dökelim.Buzdolabında en az 2 saat bekletelim
  •  Servis yapmadan önce hazır çikolata sosu ile süsleyelim(ben iki adet tek kullanımlık dr.oetker çikolata sosu kullandım)
   Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. super bir fikirmis, elerine saglik ne iyi etmissin.

    YanıtlaSil
  2. Bu guzel fikir icin tesekkurler... Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. evde kalan malzemeleri değerlendirmek lazım her zaman buda güzel bir fikir kalan kekler için
    ellerine sağlık canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. acayip güzel bir fikir sevgili naz.çok beğendim.dahiyane.ellerine sağlık.son hali şahane...bu cici bloğu izlemeliyim bence.sevgiler

    YanıtlaSil
  5. nazcım valla benimde en sevdiğim ve kurtarıcı gibi gördüğüm bir pasta..

    ellerine sağlık..seninkide harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor ellerinize sağlık olsada yesem şimdi:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.