26 Mart 2011 Cumartesi

Fırın Poşetinde Ayva Tatlısı



           Meyve tatlıları her zaman favorim olmuştur.Ayva hem sunum hemde lezzet açısından çok beğendiğim bir lezzet,ama poşette pişirmeyi öğrenene kadar sık yapmıyordum.
         Şimdi gayet kolay geliyor, dağılma riski yok ayva sulu ve lezzetli olursa garantili bir tatlı.Bu kadar reklam yeterli terife geçeyim artık.
       Malzemeler:

  •   5 adet ayva
  • ayvaların içini doldurmak için 1 elma,1 ayva
  • 20 yemek kaşığı toz şeker(her bir ayva için 4 yemek kaşığı toz şeker)
  • ayvaların çekirdekleri
  • 8-10 tane karanfil
  • 2-3 tane çubuk tarçın
  • 2 adet fırın poşeti
       Yapılışı:

  • ayvaları soyup ortadan ikiye bölelim,çekirdeklerini çıkarıp kararmasın diye su dolu bir kaba koyalım(çekirdekleri sakın atmayın)
  • ölçülü toz şekeri çukur bir tabağa alıp sudan çıkardığımız ayvaların her tarafını bulayalım
  • kalan toz şekerin içine 1 elma ve 1 ayvayı rendeleyip karıştıralım
  • şekere buladığımız ayvaların içini rendelenmiş karışımla dolduralım
  • ayvaları fırın poşetine yerleştirip ayva çekirdekleri,karanfil ve çubuk tarçını poşetin içine gelişigüzel atalım.poşeti bir kaç yerinden delelim.
  • 170 derece fırında 1 saat pişirelim soğuduktan sonra ister kaymak ister şanti ile servis yapalım

Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. ellerinize sağlık harika görünüyo ayva tatlısını çok merak ediyorum,yapmak istiyorum.tarifinizi deneyeceğim en kısa zaman da insallah..

    YanıtlaSil
  2. görüntü bitirdi beni enfes ötesi ellerine sağlık hemen ayva alıp denicem.

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş arkadaşım.kaymakla servisde süper olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Hımmm nefis görünüyor gerçekten.

    Ellerine sağlık.

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. hımmmm az önce yedim vee mest oldum.... ellerine sağlık şekerim enfes bi tatlı:))

    YanıtlaSil
  6. Hiç fırın poşeti ile denememiştim. Ne kadar güzel gözüküyor. bende deneyeceğim. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. hiç denemeiştim fırın poşetinde.çok güzel bir fikir.hem suyuda içinde kalıp daha lezzetli olur.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. Fırın poşetinde hiç denemedim harika bir fikir çok da güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.