13 Ekim 2012 Cumartesi

3-2-1 poğaça


          Evet yanlış okumadınız tarifin adı 3-2-1 ben de duyduğumda çok şaşırdım.Ziynet'cim bir arkadaşında yemiş öve öve anlatınca denemekten başka çarem kalmadı.İyi ki denemişim ev halkı bayıldı hele sıcak sıcak tadına doyum olmadı.İlk denememde peynirli yaptım ikincisinde kıymalı.Kıymalısı içli köfte gibi oldu,içini bol soğanlı ve baharatlı hazırladım.

        Tarifin adı malzemelerinden geliyor:

  • 3 paket kabartma tozu
  • 2 ölçü yoğurt(ister bardak ister kase size kalmış)
  • 1 ölçü sıvıyağ
  • tuz
  • aldığı kadar un (kıvamı katı olmayacak hatta ele biraz yapışır gibi)
  • galeta unu
  • istediğiniz bir iç malzemesi(peynirli,kıymalı,patatesli )
       Yapılışı:
  • Galeta unu hariç diğer malzemeleri karıştırıp yumuşakça bir hamur yoğuralım
  • buzdolabında yarım saat dinlendirelim
  • ellerimizi yağlayıp mandalina büyüklüğünde bezeler alıp iç malzemesini koyup, galeta ununa her yerini bulayalım
  • fırın tepsisine aralıklı dizelim
  • 200 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirelim


              İşte bu kadar kolay afiyetler olsun.

10 yorum:

  1. gerçekten pamuk gibi bir poğaça oluyor canım.ellerine sağlık.nefis olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı sabahlar, Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

    Saygılar

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyorlar, ellerine sağlık.
    3 paket kabartma tozu kullanılması çok ilginç, mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Degisik nefis gözel bir tarif keske dün görseydim bu tarifi yapardim cok güzel görünüyor ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. Ne pratik bir tarif bu böyle ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. harika gözüküyor ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. bende denemiş çok beğenmiştik.kıymalı ve galeta ununa bulanmışını deneyeceğim ellerinize sağlık.değişik balık tarifleri bekliyorum sevgilerimle.elif.....

    YanıtlaSil
  8. Görür görmez denedim. Kesinlikle tavsiye ederim. Tarif için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba poğaçaya bayıldım ve çok ilginç geldi ismi :) İlk fırsatta denemek istiyorum. İzninizle tarifi not aldım....
    Bu arada sizi izlemeye aldım :) Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Nazmiye hanım ellerinize sağlık denedim ve çok lezzetli oldu sizin tüm tarifleriniz çok güzel oluyor ve tam tutuyor izninizle tarifi sizden aldığımı belirterek paylaştım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.