26 Ağustos 2010 Perşembe

Kıymalı Yufka Böreği


     Merhaba.Dün akşam kardeş kadar yakın arkaşım Özden'ciğimde iftardaydık.Birbinden güzel yemekler yapmıştı fakat iftar teleşından bir de ışığın yetersiz oluşundan dolayı, sadece benim de her zaman değişik iç malzemeleri ile yaptığım böreğin resmini çekebildim.Şimdi tarifini yazıyorum.
    
         Malzemeler:
        
        4 adet yufka
        1 su bardağı sıvıyağ
        1 su bardağı su

        İç malzemesi:

        300 gr kıyma
        1 adet kuru soğan
        2 yemek kaşığı sıvıyağ
        tuz,karabiber
        maydanoz
        1 adet domates ve çarliston biber
        biraz maydanoz
        üzerine yumurta sarısı ve susam


    Yapılışı:1 yufka masaya yayılır,sıvıyağ ve su karıştırılıp üzerine sürülür.Üzerine 2.yufka yayılıp aynı şekilde yağ ve su karışımı ile yağlanır.12 tane üçgen elde edilecek şekilde kesilir.
    Kıymalı hazırlanan iç malzemesi üçgen parçaların geniş kısmına konarak sigara böreği gibi gevşekçe sarılır.Diğer 2 yufkada aynı şekilde hazırlanır.Üzerine yumurta sarısı ve susam ekilir.200 derece fırında kızarana kadar pişirilir
    Bu börekler patatesli veya peynirli olarakda sarılıp dondurucuda bekletilebilir.Tamamen çözdürmeden yarı buzlu şekilde pişirilirse de çok güzel olur.
    Bu arada çok aç olduğumuz için böreği kesip içini de görüntülemeyi düşünemedim.Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.
        
AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.