27 Ağustos 2010 Cuma

Zeytinyağlı Biber Dolması

    Malzemeler:

   20-25 adet küçük boy dolmalık biber
   1,5 su bardağı pirinç
   yarım su bardağı zeytinyağ
   2 adet kuru soğan
   maydanoz,dereotu
   tuz
   karabiber
   yenibahar
   kuru nane
   yarım limon suyu
   1 adet tavuk bulyon

   Yapılışı:

   Yağın yarısı tencereye konur,soğanlar küçük küçük doğranır veya rondodon çekilip pembeleşene kadar kavrulur.Üzerine pirinçler eklenip kavurmaya devam edilir,pirinçler tane tane olunca yarım subardağı su konup çekmesi beklenir.Biraz soğuyunca maydanoz ,dereotu ve baharatlar eklenir,karıştırılır.
    Dolmalık biberlerin çekirdekleri temizlenip yıkanır.Biberlerin içleri çok sıkıştırılmadan doldurulur.Kapak olarak domates dilimleri kapatılır,tencereye dizilir.Kalan zeytinyağı dolmaların üstünü geçmeyecek kadar su,yarım limon suyu vetavuk bulyon konup pişirilir.
   Ben düdüklü tencerede 12 dakika pişiriyorum.Ayrıca tavuk bulyon isteğe bağlı fakat lezzetli olduğu için ben seviyorum.

    AFİYET OLSUN.

1 yorum:

  1. Nazmiye ablacım, blogunu mecburi ev hanımlığı günlerimde takip etme fırsatını sıksık yakaladım. Açıkçası yapmayı planladığım yemek tariflerini ilk burdan bakıyorum. Daha çok marjinal tarifleri olan siteler içinde ben daha annem mutfağı olduğu için seni takip ediyorum. Ellerine sağlık, tariflere ve denemelere devam diyorum:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.