19 Eylül 2010 Pazar

Fırında Karışık Kızartma

   

         Şimdi size kalorisi az fakat bir o kadar da lezzetli kızartma tarifi verceğim.Bu tarifi ne yazık ki yeni öğrendim.Koskoca yaz geçti,patlıcan ve kabağın en güzel zamanları.Neyse sık sık yaparız afiyetle yeriz.
         Kızartmayı çok sevdiğim halde kalorisi çok ve biraz da oyalayıcı olduğu için yapmıyordum.Geçenlerde arkadaşım Elmas anlattı komşusundan öğrenmiş.Ben de hemen denedim,öyle çok sevdik ki bir haftada ikinci kez yaptım.Şimdi size tarif edeceğim,aslında klasik kızatmadan tek farkı fırında yapılıyor olması.

         Malzemeler:
   İstediğiniz miktarda kabak,patlıcan biber.(havuç ve patates de olabilir)Bütün sebzeleri kızartma yaparmış gibi doğrayıp,üzerine biraz tuz ve bir iki kaşık sıvıyağ gezdirdikten sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine serin.250 derecede 20-25 dakika arada bir kez karıştırıp pişirilir.
     Piştiğinde biraz çirkin görünseler de üzerine sosu döküldüğünde çok güzel olacaktır.Pişen sebzeler servis kabına alınır,sos hazırlanır.
     Sos malzemesi.
      2-3 domates
     2-3 diş sarımsak
     toz kırmızı biber
     tuz
      Domateslerin kabukları soyulup küp küp doğranıp tavaya alınır,sarımsaklar ister rendelenir ister ince kıyılarak domatese eklenir.Tuz ve biberi eklenip biraz kaynatılır.Servis tabağına alınan kızartmaların üzerine dökülür.Sarımsaklı veya sade yoğurtla birlikte servis yapılır.Denediğinizde çok beğenecek,benim gibi yıllardır kızartma yemekten boş yere korktuğunuza üzüleceksiniz.

                    AFİYET OLSUN.........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.