1 Mart 2013 Cuma

Anne Kurabiyesi


          Hani vardır ya tadı damağımızda kalan,mis gibi kokusu hala burnumuzda olan annelerimizin yaptığı hafif yumuşak kurabiyeler.İşte o kurabiye bu,sevgili arkadaşım Fatma anlatınca telefonda bu kurabiyeyi hemen mutfağa geçip denedim eminim onun yaptığı kadar guzel olmamıştır ama yinede yıllar önce rahmetli halamın sık sık yaptığı çok özlediğim bir tadı yakaladım sizde nostalji yaşayıp eski tarifleri gün yüzüne çıkarmak isterseniz,buyrun malzemeler.

       Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 4 türk kahvesi fincanı şeker
  • 1,5 türk kahve fincanı erimiş tereyağ yada margarin
  • 1   türk kahve fincanı sıvıyağ
  • 2,5 türk kahve fincanı sulu yoğurt
  • 1 çay kaşığı karbonat+limon suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • portakal veya limon kabuğu rendesi
  • 13 kahve fincanı un
       Yapılışı:
  • un hariç diğer malzemeleri el çırpıcısı ile biraz çırpıp
  • yavaş yavaş un ilavesi ile ele yapışan bir hamur yoğuracağız
  • elimezden kaşıkla hamuru sıyırıp
  • buzdolabında tercihen bir saat yada daha fazla dinlendirelim
  • fırını 200 derecede iyice ısıtıp elimizi hafif yağlayıp ceviz büyüklüğünde kurabiyeler yapalım toz şekere batırıp istersek üstüne fındık koyalım
  • tepsiye aralıklı dizelim ki birbirine yapışmasın
  • pembeleşene kadar pişirelim 



4 yorum:

  1. Bir sürü tarifler yapıyoruz, görsel olarak çok güzel şeyler de çıkıyor ortaya ama annelerimizin klasik tariflerinin tadı bir başka oluyor. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık harika görünüyor çocukluğumun kurabiyesi tarifi aldım mutlaka deneyeceğim:) takipteyim bana da beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım ne güzel kabarmışlar önceden çok tarif bilmezdik bir kek... tepside ...oda ya olur ya olmaz kabarmaz bide bu kurabiyeler nefis olurdu nostalji yaptım sevgiler:))

    YanıtlaSil
  4. Nazmiye abla simdi denedim, babannemin ve halamin yaptigi gibi oldu. Cok tesekkurler tarif için😊sevgiler, sibel saraçoğlu

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.