24 Mart 2013 Pazar

Tam buğday unlu tuzlu kurabiye


           Bu gün küçük kızım Yağmur bu kurabiyeleri yaptı, aslında tarif beyaz unlu idi ama biz tam buğday ununu tercih ettik iyide yapmışız harika kıyır kıyır oldular.Evde kabartma tozu da kalmamış,. amannn eskiden kabartma tozu mu vardı? dedik ve karbonat ekledik.Aslında klasik bir tarif,hamura  isterseniz maydanoz,pulbiber ,üstüne rende kaşar da ekleyebilirsiniz.

         Malzemeler:

  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 dolu yemek kaşığı yumuşak tereyağ
  • 1 su bardağı ufalanmış beyaz peynir
  • tuz
  • 1 tatlı kaşığı karbonat yada kabartma tozu
  • 2-3 yemek kaşığı beyaz un+ aldığı kadar tam buğday unu
  • üzeri için yumurta sarısı,susam,çörekotu,mavi haşhaş,pulbiber
        Yapılışı:
  • üst malzemesi hariç diğer malzemeleri karıştırıp aldığı kadar unla yumuşak bir hamur yoğrulur
  • isterseniz kalıpla isterseniz farklı şekillerde hazırladığımız kurabiyeleri tepsiye dizelim
  • yumurta sarısı ve az zeytinyağını karıştırıp kurabiyelere sürelim
  • üstüne susam,çörekotu
  • 200 derece önceden ısınmış fırında kızarana kadar pişirilir

8 yorum:

  1. Tuzlu kurabyelerde klasik tarifleri bende hep tercih etmişimdir hiç şaşmaz.Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Tuzluları çok severim sıvıyağlı olması ayrı bir güzellik. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. merhabalar uzun zamandır takip ediyorum sizi.tarifleriniz harika.birşey sormak istiyorum.geçen sene 5 ocak ta misafirlerim vardı diye bir başlık açmıştınız orada içi dolu kurabiye için tarif sonra gelecek demiştiniz hala gelmedi ne zaman gelir acaba tarifiniz??

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,gerçekten süper bir takipçisiniz.tariflerimi beğenmenize sevindim.inanın o tarifi vermeyi tamamen unutmuşum,kurabiyeyi arkadaşım yapmıştı ilk işim tarifi alıp yayınlamak olacak.hatırlattığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Nazmiye Hanım,
    Blogunuzu ziyarete geldim,çok beğendim,hemen üye oldum tarifleriniz süper ellerinize sağlık.Danimarkadan selam ve sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  6. merhabalar nazmiye bloğun çok iştah açıcı gözüküyor.Ellerine sağlık selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Nasıl güzel kurabiyeler olmuşlar. Tam buğday ununu bende çok severim.. Nefis görünüyorlar, kızınızın ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Fikirleriniz benim için çok önemli.